26.11. – 22.12.2015: Åpent hus

ÅPENT HUS – medlemmenes salgsutstilling

26.11.-22.12.2015

ÅpentHus

(Gelawesh Waledkhani (venstre) og Åshild Irgens (høyre))

Tegnerforbundet fyller igjen sine vegger med medlemmenes arbeider i ukene før jul. Her kan publikum oppleve et variert utvalg av tegnekunst i alle prisklasser, og kanskje til og med finne en julegave?

To tegnere, Gelawesh Waledkhani og Åshild Irgens, har fått en hel vegg hver til disposisjon.

GELAWESH WALEDKHANI
Gelawesh Waledkhani er billedkunstner, født i Kurdistan. Hun har utmerket seg som tegner og lager ofte detaljerte portretter i store formater. De senere årene har hun tatt i bruk mer konseptuelle strategier som å brodere tekster av politiske fanger med sitt eget hår i tykt papir. Arbeidene er tidkrevende og blir gjennom de tålmodige bevegelsene som en rolig og tilstedeværende hyllest til de som kjemper for det de tror på. Gelawesh Waledkhani har en master fra Kunstakademiet i Oslo og er innkjøpt av Oslo Kommune og Buskerud Kunstsenter.

ÅSHILD IRGENS
Åshild Irgens (f. 1976) er tegner og illustratør med bakgrunn fra Kunsthøyskolen i Oslo. Hun har illustrert mange barne- og billedbøker og er fast tegner i A-magasinet og Tidsskrift for Norsk Psykologforening.

I utstillingsperioden vil vi ha en julekalender på vår Facebookside som oppdateres med presentasjon av et nytt bilde hver dag. Følg med, følg med!

Bilder fra utstillingen