Utstillinger

ØSTLANDSUTSTILLINGEN

312- Anke Mueffelmann IMG_language pattern dn1
Bilde: Anke Müffelmann

Det vil være en felles åpningsseremoni på Bankplassen med påfølgende performance av Kirsty Kross (Coral Trout Welcome Parade) lørdag 6. juni kl. 16.00. Det er samtidig åpninger på de tre visningstedene; Tegnerforbundet, BOA og Galleri LNM (fra kl. 16.00 – 18.00). Velkommen!

Seminar ‘Kunst og identitet’

Lørdag 6. juni kl. 11 med Ole Møysom, Shwan Dler Qaradaki, Susan Walke og Arne Jørgen Kjosbakken.

Sted: Skippergata 22, Sentralen. Påmelding: kontakt@ostlandsutstillingen.no

Seminaret ‘Kunst og identitet’ finner sted i tilknytting til åpningen av Østlandsutstillingen ‘Wer ist wo wer? Was ist wo was? – Identitet: menneske og sted’, som arrangeres av Østlandsutstillingen i samarbeid med galleri BOA, Tegnerforbundet og LNM.

Seminaret vil belyse ulike roller som kan tilskrives kunsten i forhold til individets, kunstneres, gruppers og nasjoners utvikling av egen identitet. Omvisninger, kunstnersamtaler, workshop og katalogen har sammen med seminaret en kontekstualiserende funksjon. Norske og tyske foredragsholdere vil undersøke i hvilken grad steders særegenhet (kulturell, historisk, psykologisk, sosiokulturell) påvirker menneskets identitet og hvordan menneskers adferd og egenskaper kan påvirke et spesielt steds identitet. Hvilken rolle har kunsten i denne prosessen?

NB: Gratis artist talk / omvisning søndag 07.06. og søndag 05.07.

Omvisning i galleriene ved Martina Kaufmann + kunstnersamtaler med Jannik Abel, Sabine Riek og LINGE & STUB. Oppstart i Tegnerforbundet kl. 13.00.

Se vedlagt pdf for mer informasjon og fullt program!

Kunstnere som deltar på årets Østlandsutstilling:

Jannik Abel, Amelia Beavis-Harrison, Birgit Brab, Karen Ingeborg Bye, Anja Carr, Ute Diez, Berivan Erdogan, Helen Karen Eriksen & Germain Ngoma, Lissette Escobar, Charlie Fjätström, Lene Hval Fossan, Morten Gran, Riri Klingenberg Green, Kristin Grothe, Britta Hansen, Dorthe Herup, Liv Kristin Holmberg & Roey Heifetz, Ilka Kollath, Daisuke Kosugi, Heidi Krautwald, Ulf Kristiansen, Kirsty Kross, Hedvig Lien Rytter, LINGE&STUB, Siw Lurås, Elisabeth Mathisen, Anke Maria Mueffelmann, Hanne B. Nystrøm, Shwan Dler Qaradaki, Claudia Reinhardt, Sabine Riek, Bernhard Schwichtenberg, Marit Silsand, Anne Stokker Sagen, Maria Sundby & Tone Leksbø, Guri Svindahl, Kjetil Teigen, Tanja Thorjussen, Catrine Thorstensen, Anni Tiainen, Gunnhild Torgersen, Susan Walke, Axel Wolf, Kristin Ytreberg, Heidi Øiseth.

PROGRAM

Lørdag 06.06.

Kl. 11.00 -15.00: Seminar ”Kunst og identitet”. Sentralen, Skippergata 22.

Kl. 16.00: Åpning på Bankplassen og i alle tre gallerier.

Kl. 16.30 -17.30: Performance av Kirsty Kross: Coral Trout Welcome Parade, Oslo.

Foredragsholdere:

Ole Møysom (arkitekt, NO)

Shwan Dler Qaradaki (kunstner, NO)

Susan Walker (kunstner, D)

Arne Jørgen Kjosbakken (psykolog, NO)

Påmelding: kontakt@ostlandsutstillingen.no.

Søndag 07.06. og søndag 05.07.

Omvisning i galleriene ved Martina Kaufmann + kunstnersamtaler med Jannik Abel, Sabine Riek og LINGE & STUB kl. 13.00.

Torsdag 11.06.

Kl 16.00 -18.00 Elisabeth Mathisen (i Tegnerforbundet). Regi: Siri Austeen.

Kl 18.00 Møt prisvinnerne i utstillingen. Oppmøte i Tegnerforbundet.

Lørdag 20.06.

Performance program

Kl. 13.00 i Oslos Domkirke: Liv Kristin Holmberg og Roey Heifetz (til kl. 21.00): The Dream of a Ridicoulous Man (NB! Påmelding: kontakt@ostlandsutstillingen.no))

Kl. 15.00 Foran galleri BOA: Amelia Beavis-Harrison: No New News

Kl. 16.00 i Anatomigården ved galleri BOA: Morten Gran: America er en bil.

Det vil være skattejakt med oppgaver tilrettelagt for barn i galleriene i utstillingsperioden. Passer for alderstrinn: 6-12 år. Vi har også oppgaver tilrettelagt for eldre ungdom/voksne. Ta kontakt for mer info.

NB! Omvisning på engelsk og tysk på forespørsel.

Pressevisning / omvisning med Martina Kaufmann torsdag 4. juni kl. 12, start i Tegnerforbundet.

Kontakt:

Martina Kaufmann, Daglig leder Østlandsutstillingen: 970 64 682