Formidlingsprogram 2019

Møteplass: Ung i Kunst

Nov 16, 2019

Ung i Kunst går over to dager i Oslo. Lørdag 16.november er programmet lagt til Sentralen og søndag 17. november til Kunstnernes Hus. Det er gratis, men krever påmelding. Inkluderer også lunsj og forfriskninger.

Ung i Kunst henvender seg hovedsakelig til folk som er under 30 år.

PÅMELDING til post@tegnerforbundet.no (merk med «Påmelding Ung i kunst») innen 13. november.

Den faglige og kunstneriske møteplassen Ung i kunst – Live Art er for deg som er ung, studerer kunst, er kunstelev, vil bli kunstner, er kunstner eller bare veldig interessert i kunst. Møteplassen har fokus på performative og tverrkunstneriske praksiser, og er for alle som vil skape nye kunstneriske uttrykk på tvers av performance, dans, teater, visuelle uttrykk, lyd og installasjoner. Her får du kunnskap om samtidskunstfeltet i dag og ikke minst inspirasjon til eget arbeid. Du møter noen av verdens ledende miljøer på feltet internasjonalt, samt unge og etablerte kunstnere fra Norge. En av verdens mest kjente kunstnere på dette området er i dag er sørafrikaneren William Kentridge. Han kombinerer tegning, animasjon, sceniske installasjoner, skulptur, lyd og performance. Under Ung i kunst – Live Art blir du kjent med Kentridges kunst og hans Center for the Less Good Idea i Johannesburg. Du møter også kuratorer fra The Tanks ved Tate Modern i London som er et ledende galleri for Live Art, performance og film/video. Under Ung i kunst møter du også unge og etablerte kunstnere fra TekstLab og Tegnetriennalen med interaktive performancer, samtaler, filmvisninger og mye mer!

Ung i kunst
er et samarbeid mellom Tegnetriennalen/Tegnerforbundet og TekstLab og støttes av Sparebankstiftelsen DnB. Detaljert program følger.

Bilde: Fra performancen Ghost Dimension, The Center for the Less Good Idea, Johannesburg 2019.