Tegnerforbundet

Info medlem

HVORFOR BLI MEDLEM I TEGNERFORBUNDET

• Som medlem i Tegnerforbundet vil du blant annet motta månedlige medlems- og nyhetsbrev, invitasjoner til våre utstillingsåpninger, medlemsmøter, samt til andre faglige og sosiale arrangementer.
  • Du kan bli med på faglige medlemskvelder og div. medlemsarrangementer.
  • Du får tilsendt tidsskriftene NUMER og Billedkunst. Helt gratis!
  • Du kan søke på div. stipend i TF, som eks. TFs eget reisestipend, som er blitt gitt ut siden 1926.
  • Vi jobber aktivt med å synliggjøre medlemmene og deres kunstnerskap, blant annet gjennom konsepter som eks. ”Tegnesnakk” og ”Månedens tegner”.
  • Vi formidler tegneoppdrag og oppdrag som foredrags- og workshopholdere i TF, og på TF´s hjemmeside formidler vi medlemmenes hjemmeside og informasjon.
  • TF har en egen salgsavdeling og nettbutikk hvor vi jobber aktivt og målrettet med formidling av medlemmenes arbeider. Vi arbeider blant annet mot bedrifter, samlere, innkjøpskomitéer og offentlige instanser. Vi markedsfører kunstnere og salgsavdelingen gjennom vår nettbutikk, i sosiale medier, nyhetsbrev og i diverse eksterne kanaler.
  • Du får 20% rabatt på innramming av eget verk hos Brodins, 25 % på innramming av eget verk hos Artifix, og vi har individuelle avtaler for medlemmer hos PIGS - Billedverkstedet for digitaltrykk.
  • Du får 20 % rabatt på alle produkter fra Caran d'Ache (ved kjøp i TF).
  • Du får 15% rabatt på alle produkter med unntak av fyllepenner fra Montblanc og Namiki hos Tudos/ tudos.no

Tegnerforbundet tar i mot søknader om medlemskap gjennom hele året. Les mer her.