Kunstnersamtale

May 16, 2019

Torsdag 16. mai kl.17.30 inviterer vi til kunstnersamtale mellom billedkunstnerne Solveig Ane Kirkaune Øksendal og Sara Rönnbäck. Samtalen vil omhandle Kirkaune Øksendals kunstnerskap og hennes aktuelle utstilling Opulence i Tegnerforbundet.

Solveig Ane Kirkaune Øksendal (1986) bor og arbeider i Oslo og har en MA fra Kunstakademiet i Trondheim, NTNU. Hun har hatt soloutstillinger og deltatt i en del gruppeutstillinger. Utstillingen i Tegnerforbundet er hennes første større separatutstilling i Oslo.

Sara Rönnbäck (f.1988) har en Master i Billedkunst fra Statens Kunstakademi i Oslo (2015). Siden 2015 har hun sammen med Daniel Slåttnes arbeidet med prosjektet Samtale mellom Kropper, som har blitt vist i ulika format på blant annet BOA og ANX i Oslo, Kunstmuseet i Nord-Trøndelag i Namsos, og Aldea i Bergen. Hennes utstillingsserie Ephemeral Situations har blant annet blitt vist på NoPlace i Oslo, Cosmoscow i Moskva og på Kurant i Tromsø.

Arrangementet er gratis, åpent for alle og krever ingen påmelding. Velkommen!