Tegnerforbundet

Samarbeidspartnere

Kart

Kunst i Kvadraturen er et samarbeidsprosjekt mellom tolv visningsteder i Kvadraturen. Samarbeidet startet i 2008 under navnet "Kunstsløyfen". Tanken var å utnytte potensialet som ligger i den geografiske tettheten mellom de ulike galleriene som deltar i samarbeidet.

Du kan også følge Kunst i Kvadraturen på Facebook.

Galleri FORMAT

www.oslokunstforening.no

RAM Galleri
www.ramgalleri.no

Kunst i Kvadraturen (KiK) tok i 2014 initiativ til Oslo Kunstløype, en kunstløype fra Ekeberg, via alle galleriene og museene i Bjørvika, Kvadraturen, mot galleriene og museet på Tjuvholmen via Rådhusplassen.

Med midler fra Sparebankstiftelsen DNB ble pilotprosjektet Oslo Kunstløype Ung opprettet. Målgruppen i Oslo Kunstløype Ung er ungdommer mellom 16-18 år, og prosjektet sikter mot økt kunstengasjement, økt samfunnsdeltakelse og bedre byliv. KiK inviterte inn urbanist/arkitekturbyrået Edit Atelier og kommunikasjonsbyrået Heydays som arbeidspartnere til oppdraget. Medvirkning har vært selve bærebjelken i prosjektet, og vi har invitert ungdommer med fra start.

På hjemmesiden OKLung.no er alle funn og faser av prosjektet nærmere beskrevet.

Årets tegneserie er en norsk tegneseriepris som ble etablert i 2016 av Serieteket på Deichman Grünerløkka, Tronsmo bokhandel og Grafill. Tegnerforbundet ble en del av Årets tegneserie i 2022. Prisen deles ut på tegneseriefestivalen Oslo Comics Expo.

Prisen, som er på 30 000 kroner, skal gå «til en norsktegneserieskaper som har utmerket seg på et høyt faglig nivå i året som hargått».