Utstilling Kristin Evensen, 27.04.2017 - 28.05.2017

Apr 27, 2017

Kristin Evensen

Kristin Evensen arbeider med blyanttegning på papir i små formater og viser nye arbeider i prosjektrommet. Fra avstand vises tegningene som mørke, nærmest monokrome flater og tilskueren får først på nært hold se motivet. Motivene er hentet fra virkelige steder og er utsnitt fra funksjonell urban arkitektur og industriområder med fokus på geometriske grunnformer. Selv om tegningene er små er teknikken meget tidkrevende og nitid. Komposisjonene bygges opp lag for lag med meget lett blyantskravering på tynt skjørt papir, fra de lyseste gråtoner ned til de mørkeste valører.

Kristin Evensen (født 1965) er utdannet ved Statens Kunstakademi (KHiO, 1993-97). Hun har tidligere hatt separatutstillinger i Kunstnerforbundet, Sørlandets Kunstmuseum (SKMU) og Oslo Kunstforening og har deltatt på ulike gruppe- og kollektivutstillinger. Hennes arbeider er innkjøpt av bl.a. Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design og SKMU. Hun bor og arbeider i Kristiansand. Utstillingen er støttet av Norsk Kulturråd.