Medlemskap Tegnerforbundet.

Velkommen til Tegnerforbundets søknadsportal for medlemskap!

Tegnerforbundet er en fagorganisasjon for profesjonelle tegnere innenfor det frie tegnefeltet (billedkunst) og illustrasjon. I opptak som medlem er det kunstnerisk kvalitet som teller mest, men utdanning og faglig aktivitet, enten det er utstillinger eller utgivelser/ publikasjoner vil også være av betydning.
Det er styret i Tegnerforbundet som er Kunstnerisk råd, og tar inn nye medlemmer og bestemmer utstillingsprogrammet.

VIKTIG INFORMASJON TIL DEG SOM SØKER

* Les gjennom søknadskriteriene.
* Ha alt av søknadsmateriale klart før du begynner selve registreringen. Det er ikke mulig å lagre søknaden underveis eller gjøre endringer i    søknaden etter at den er sendt inn. Tegnerforbundet kan heller ikke redigere søknad etter den er sendt inn.
* Du vil motta en bekreftelse i søknadsportalen når søknaden er sendt inn. Det vil ikke bli sendt ut en egen bekreftelse på e-post.
* Søknad om medlemskap og utstillingsplass har forskjellige frister og kriterier. Vær sikker på at du sender inn riktig søknad.

NETTLESER

Bruk SAFARI, CHROME eller INTERNET EXPLORER som nettleser.

TEKST

Fyll inn feltene Beskrivelse av kunstnerskapet og Hvorfor vil du bli medlem?
Dette vil gi Kunstnerisk råd redskaper for å vurdere din kunstneriske modenhet, og gjøre det lettere for rådet og se om Tegnerforbundet er riktig organisasjon for deg og ditt kunstnerskap.

CV

CV´en din bør inneholde relevant utdanning, utvalg av utstillinger eller utgivelser, og evt. medlemskap i andre kunstnerorganisasjoner.
CV´ en må være i filformat pdf, og under 2MB.

BILDER

Søknaden skal inneholde dokumentasjon av 10 arbeider fra de siste 5 årene.
Sørg for å ha god dokumentasjon av arbeidene dine.
Bildene i søknaden må være i filformat jpg, og under 2MB pr. stk.

SØKNADSFRIST

Fristen for å søke medlemskap er en gang i året: 1. april.
Portalen åpnes 1. mars.

Kontakt

For teknisk hjelp til utfylling av søknadsskjema kontakt post@tegnerforbundet.no eller ring oss på tlf: 22 42 38 06.

Hvorfor bli medlem i Tegnerforbundet

• Som medlem i Tegnerforbundet vil du blant annet motta månedlige medlems- og nyhetsbrev, invitasjoner til våre utstillingsåpninger, medlemsmøter, samt til andre faglige og sosiale arrangementer.
  • Du kan bli med på faglige medlemskvelder og div. medlemsarrangementer.
  • Du får tilsendt tidsskriftene NUMER og Billedkunst. Helt gratis!
  • Du kan søke på div. stipend i TF, som eks. TFs eget reisestipend, som er blitt gitt ut siden 1926.
  • Du kan være heldig å bli en del av Tegnerforbundets kråke-orden, og bli en kråkeridder!
  • Vi jobber aktivt med å synliggjøre medlemmene og deres kunstnerskap, blant annet gjennom konsepter som eks. ”Tegnesnakk” og ”Månedens tegner”.
  • Vi formidler tegneoppdrag og oppdrag som foredrags- og workshopholdere i TF, og på TF´s hjemmeside formidler vi medlemmenes hjemmeside og informasjon.
  • TF har en egen salgsavdeling og nettbutikk hvor vi jobber aktivt og målrettet med salg av medlemmenes arbeider. Vi arbeider blant annet mot bedrifter, samlere, innkjøpskomiteer og offentlige instanser. Vi gjør regelmessig markedsføring av enkelkunstnere og salgsavdelingen gjennom vår hjemmeside, sosiale medier, nyhetsbrev og diverse eksterne kanaler.
  • Du får 20% rabatt på innramming hos Brodins og 20 % på innramming hos Artifix.
  • 20 % på alle produkter fra Caran d'Ache (ved kjøp i TF). .

Medlemskapet innebærer også medlemskap i Norske Billedkunstnere (NBK), hvor TF er en av grunnorganisasjonene. For informasjon om medlemsfordelene i NBK, se her. Kontingent til TF for 2018 er kr. 650.
Kontingent til NBK er kr 1600, nye medlemmer 35 år og yngre, innmeldt fra 2018, får 50% rabatt på NBK-kontingenten, gjeldende i 2 år. Totalbeløpet for medlemskap blir innkrevet av NBK én gang i året.

Se søknadsskjema →