Medlemskap Tegnerforbundet.

Velkommen til Tegnerforbundets søknadsportal for medlemskap!

Tegnerforbundet er en fagorganisasjon for profesjonelle tegnere innenfor det frie tegnefeltet (billedkunst) og illustrasjon. I opptak som medlem er det kunstnerisk kvalitet som teller mest, men utdanning og faglig aktivitet, enten det er utstillinger eller utgivelser/ publikasjoner vil også være av betydning.
Det er styret i Tegnerforbundet som er Kunstnerisk råd, og tar inn nye medlemmer og bestemmer utstillingsprogrammet.

VIKTIG INFORMASJON TIL DEG SOM SØKER

* Les gjennom søknadskriteriene.
* Ha alt av søknadsmateriale klart før du begynner selve registreringen. Det er ikke mulig å lagre søknaden underveis eller gjøre endringer i    søknaden etter at den er sendt inn. Tegnerforbundet kan heller ikke redigere søknad etter den er sendt inn.
* Du vil motta en bekreftelse i søknadsportalen når søknaden er sendt inn. Det vil ikke bli sendt ut en egen bekreftelse på e-post.
* Søknad om medlemskap og utstillingsplass har forskjellige frister og kriterier. Vær sikker på at du sender inn riktig søknad.

NETTLESER

Bruk SAFARI, CHROME eller INTERNET EXPLORER som nettleser.

TEKST

Fyll inn feltene "Beskrivelse av kunstnerskapet" og "Hvorfor vil du bli medlem?"
"Hvorfor vil du bli medlem?" skrives inn i feltet "Prosjektbeskrivelse".

Dette vil gi Kunstnerisk råd redskaper for å vurdere din kunstneriske modenhet, og gjøre det lettere for rådet og se om Tegnerforbundet er riktig organisasjon for deg og ditt kunstnerskap.

CV

CV´en din bør inneholde relevant utdanning, utvalg av utstillinger eller utgivelser, og evt. medlemskap i andre kunstnerorganisasjoner.
CV´ en må være i filformat pdf, og under 2MB.

BILDER

Søknaden skal inneholde dokumentasjon av 10 arbeider fra de siste 5 årene.
Sørg for å ha god dokumentasjon av arbeidene dine.
Bildene i søknaden må være i filformat jpg, og under 2MB pr. stk.

SØKNADSFRIST

Fristen for å søke medlemskap er en gang i året: 1. april.
Portalen åpnes 1. mars.

Kontakt

For teknisk hjelp til utfylling av søknadsskjema kontakt post@tegnerforbundet.no eller ring oss på tlf: 22 42 38 06.

Medlemskapet innebærer også medlemskap i Norske Billedkunstnere (NBK), hvor TF er en av grunnorganisasjonene. For informasjon om medlemsfordelene i NBK, se her. Kontingent til TF for 2018 er kr. 650.
Kontingent til NBK er kr 1600, nye medlemmer 35 år og yngre, innmeldt fra 2018, får 50% rabatt på NBK-kontingenten, gjeldende i 2 år. Totalbeløpet for medlemskap blir innkrevet av NBK én gang i året.

Se søknadsskjema →