Utstillingsplass Tegnerforbundet.

Velkommen til Tegnerforbundets søknadsportal!

Tegnerforbundets galleri er kunstnerstyrt, og viser juryerte utstillinger. Vårt utstillingsprogram er hovedsakelig basert på innsendte søknader om utstillingsplass, og vi presenterer 8-10 utstillinger hvert år. Galleriet målsetning er å vise tegning som selvstendig kunstnerisk uttrykk, og å fremme interesse og forståelse for tegningens rolle i samtiden. Det er ikke noe krav om å være medlem i TF for å søke utstillingsplass i Tegnerforbundet. Det er styret i Tegnerforbundet som er Kunstnerisk råd, og bestemmer utstillingsprogrammet.

Viktig informasjon for deg som søker

* Ha alt av søknadsmateriale klart før du begynner selve registreringen. Det er ikke mulig å lagre søknaden underveis eller gjøre endringer i    søknaden etter at den er sendt inn. Tegnerforbundet kan heller ikke redigere søknad etter den er sendt inn.
* Du vil motta en bekreftelse i søknadsportalen når søknaden er sendt inn. Det vil ikke bli sendt ut en egen bekreftelse på e-post.
* Søknad om medlemskap og utstillingsplass har forskjellige frister og kriterier. Vær sikker på at du sender inn riktig søknad.

NETTLESER

Bruk SAFARI, CHROME eller INTERNET EXPLORER som nettleser.

KONTAKT

For teknisk hjelp til utfylling av søknadsskjema kontakt post@tegnerforbundet.no eller ring oss på tlf: 22 42 38 06.

Tekst

Fyll inn feltene Beskrivelse av kunstnerskapet og Prosjektbeskrivelse.
Utstillingsprosjektet må vise tegning eller være tegnerelatert.

CV

CV´en din bør inneholde relevant utdanning, utvalg av utstillinger eller utgivelser, og evt. medlemskap i andre kunstnerorganisasjoner.
CV´en må være i filformat pdf, og under 2MB.

Søknaden skal inneholde dokumentasjon av 10 arbeider.
Sørg for å ha god dokumentasjon av arbeidene dine.
Bildene i søknaden må være i filformat jpg, og under 2MB pr. stk.

Ønsker du å vise video anbefaler vi å laste opp filen i vimeo, youtube eller dropbox, og legge en direkte lenke til filen i boksen ”prosjektbeskrivelse”.

Søknadsfrist

Søknadsfrist for utstillingsplass i Tegnerforbundet er 1. oktober hvert år.
Neste søknadsfrist i 2018 gjelder for 2020. Portalen åpnes 1. september 2018.

SVAR PÅ SØKNADEN

Alle søkere vil få svar på behandlet søknad innen 01. desember.

ROMPLAN

Se søknadsskjema →