Arrangement

Fulltegnet - Digitalt tegnekurs med Signe Parkins 20. mai!

Apr 29, 2021

Fulltegnet - Digitalt tegnekurs med Signe Parkins 20. mai!

Tegnekurset er dessverre fulltegnet!

Bli med på digitalt tegnekurs med Signe Parkins!

Kurset tar utgangspunkt i Signes improvisatoriske tilnærming til tegning, hvorfeil” som oppstår underveis i tegneprosessen er en integrert del av arbeidsmåten og det ferdige verket. Kurset er rettet mot deg som har litt erfaring med å tegne fra før.

I første delen av kurset vil Signe Parkins vise eksempler fra sitt eget arbeid og fortelle om sin egen tilnærming til tegning. Videre vil hun ta deltagerne med på en undervisningsseksjon som tar utgangspunkt i hennes verksserie MIG, MADDIKE, MORMOR som vises i utstillingen i Tegnerforbundet, og som tematisk springer ut fra kunstnernes minner om sin egen barndom.

Deltagerne vil få flere konkrete øvelser med fokus på streken, som å tegne direkte på arket uten å lage skisser og uten å fjerne feil. Deltagernes helt personlige stedsminner vil være tematisk ramme for øvelsene. Målet med kurset er å vise hvordan skisser og ferdige elementer kan sameksistere i en tegning, samt å minske frykten for det hvite arket:)

Signe Parkins (1979) er utdannet illustratør fra Designskolen Kolding
 (DK) i 2007, og bor og arbeider i Århus. Parkins har fått stor anerkjennelse for sine serielle bildefortellinger. Hun har vunnet Pingprisen for Årets beste tegneserie (2018), og mottok Kulturministeriets Illustratorpris (2020) for bildeboken Blomsten som elsker deg. Parkins har gitt ut flere eksperimentelle bøker og har hatt en rekke utstillinger. Ved siden av utstillingen i Tegnerforbundet er hun aktuell med utstillingen Små tegninger i Skitsehandelen i Fåborg (DK).

Les mer om utstillingen MIG, MADDIKE, MORMOR i Tegnerforbundet.
Finn ut mer om Signe Parkins.

Viktig informasjon til kurset:

Kursdato: Torsdag 20. mai
Tidspunkt: kl. 17.30 - 19.30
Kurssted: Zoom (du vil få tilsendt en lenke)
Kursavgift: 200 NOK
Kursspråk: Kurset gjennomføres på dansk
Påmeldingsfrist: Tirsdag 11. mai

Kursmaterialet:

Dette må du ha klart for kurset:

-        Tegnepapir (ca. 200 g), A3-format
-        Fineliners, eller penn og flytende svart tusj
-        Akvarell eller vannmaling