Arrangement

Kunstnersamtale

Apr 28, 2019

Kunstnersamtale

Søndag 28. april kl. 14 holder Line Anda Dalmar og Christine Hansen samtale om Anda Dalmars kunstnerskap og hennes aktuelle utstilling "Tilfeldige minner" i Tegnerforbundet.

Line Anda Dalmar (1983) er billedkunstner, og bor og arbeider i Trondheim. Dalmar er utdannet fra Konstfack i Stockholm (MA) i 2010 og Kunsthøgskolen i Bergen (BA) 2008. De siste årene har hun stilt ut jevnlig nasjonalt og internasjonalt. Deriblant ved Trondheim Kunstforening, Stavanger Kunstmuseum, Rogaland Kunstsenter, Galleri Babel (Trondheim), USF (Bergen), PublicSpaceOne (Iowa, USA), Altes Finanzamt (Berlin), Marabouparken (Stockholm), og Preus museum (Horten). Dalmar har også hatt flere studieopphold i utlandet, deriblant i USA (California, Minnesota), Berlin og Villa Faraldi (Italia).

Christine Hansen (1969) er billedkunstner og kunsthistoriker (PhD) med utdanning fra Kunsthøgskolen i Bergen og Universitetet i Bergen. Hun har hatt mange separatutstillinger og deltatt på en rekke gruppeutstillinger, blant annet i Tromsø Kunstforening, Akershus Kunstsenter og Preus Museum. Arbeidene hennes er innkjøpt av Norsk Kulturråd og hun er representert i Nasjonalmuseets samlinger. Hansen er førsteamanuensis i fotografi ved Kunstakademiet, Universitet i Bergen. Hun har kuratert flere utstillinger, blant annet Sakte Bilder på Lillehammer Kunstmuseum (2016).

Arrangementet er gratis, åpen for alle og krever ingen påmelding. Velkommen!

Link til Facebook arrangement