Arrangement

Kunstnersamtale med Anna Marie Sigmond Gudmundsdottir og Mona Gjessing

Sep 12, 2019

Kunstnersamtale med Anna Marie Sigmond Gudmundsdottir og Mona Gjessing

Vi inviterer til kunstnersamtale mellom billedkunstner Anna Marie Sigmond Gudmundsdottir og kunstskribent og kritiker Mona Gjessing. Samtalen vil omhandle Anna Marie Sigmond Gudmundsdottirs kunstnerskap og hennes aktuelle utstilling "Ginnungagap" i Tegnerforbundet.

Tidspunkt: Torsdag, 12. september kl.17

Anna Marie Sigmond Gudmundsdottir (1974) har sin utdanning fra Kunstakademiet i Bergen. Hun har hatt soloutstillinger og deltatt i en rekke gruppeutstillinger i inn- og utland. Hennes siste soloutstilling var i Dropsfabrikken i Trondheim i mai - juni i år. Hun har utført flere offentlige utsmykninger og er innkjøpt av offentlige samlinger som bl.a. Oslo kommunes kunstsamling og DNB.

Mona Dorothea Gjessing (1964) har mellomfag i idéhistorie og hovedfag i musikkvitenskap fra Universitetet i Oslo. Hun har jobbet som produsent på Ultima og i administrasjonen på Institutt for Musikkvitenskap, UiO, og Norges Musikkhøgskole. Har skrevet kunstanmeldelser i KUNST, Billedkunst og Klassekampen. I dag skriver hun for Numer og Billedkunst. Hun er leder av arbeidsutvalget, seksjon kunst, Norsk kritikerlag.

Arrangementet er gratis, åpen for alle og krever ingen påmelding.

Link til Facebook arrangement