Arrangement

Lansering av t-skjorter i samarbeid med F5

Jul 12, 2019

Lansering av t-skjorter i samarbeid med F5

Fredag 12. juli kl.18 inviterer F5 Concept Store og Tegnerforbundet til lansering av t-skjorter co-designet av Mari Kanstad Johnsen, Robin Danielsson, Bendik Kaltenborn og Bertil Greging i Tegnerforbundets galleri. Arrangementet er en del av årsprogrammet 2018/19 til Kunst i Kvadraturen - Samarbeid med naboer i Kvadraturen.

Tegnerforbundet er et kunstnerstyrt galleri for tegnekunst og en fagorganisasjon. Tegnerforbundets virksomhet omfatter et galleri, en salgsavdeling/ nettbutikk, tidsskriftet NUMER/ numermagasin.no og Tegnetriennalen, en plattform for mønstring av tegnekunst.
F5 er en konseptbutikk med fokus på norsk design, et eget klesmerke og et multidisiplinært byrå. Brødrene Emil, Benjamin og Alexander Krystad Marthinsen står bak F5, og tilbyr en nøye utvalgt varepakke bestående av klær, tilbehør og livsstilsprodukter fra norske merker og designere, samt egendesignede produkter. F5 tilbyr også tjenester innen design og produksjon av alt fra klær til interiør, kommunikasjon, konseptutvikling mm. og samarbeider hyppig med andre aktører på prosjektbasis.

Om kunstnerne bak samarbeidet:

Mari Kanstad Johnsen er billedkunstner, illustratør og forfatter, og er kjent for sine fantasirike og formsterke illustrasjoner. Hun har illustrert en rekke billedbøker for barn, og laget flere artist books ved kunstneropphold i Italia og Nederland.

Robin Danielsson bor og arbeider i Oslo, og jobber med tegning og maleri der han tar utgangspunkt i sine nære omgivelser. Han finner inspirasjon i bl. a. klassisk maleritradisjon, ornamentikk og populærkultur.

Bendik Kaltenborn er tegneserieskaper, illustratør og animatør. Hans oppdragsgivere er bl.a. Todd Terje, The New Yorker and The New York Times, og han har også gitt ut egne tegneserier. Kaltenborn er medgründer av tegneseriekollektivet «Dongery».

Bertil Greging er billedkunstner født og oppvokst i Oslo. Hanhar jobbet med en rekke vidt forskjellige uttrykk; fra strengt grafiske tegninger og malerier til fargesterke og ekspressive collage- og papirarbeider.

T-skjortene har et svært begrenset opplag, og er tilgjengelige i Tegnerforbundet under lanseringen og i helgen 13. – 14. juli, kl.12-16. Fra 15 – 20. juli er plaggene til salgs på F5.

Link til Facebook arrangement