Arrangement

Manga workshop i samarbeid Outland

Kurset er fulltegnet!

_

Er du mellom 13 og 18 år og interessert i å lære mer om manga og hvordan du kan lage din egen manga-fortelling? Da anbefaler vi å bli med på vår manga workshop med kursholder Hiwar Nheli!

Det er ingen krav til deltakernes forkunnskaper, og både erfarne tegnere og nybegynnere er hjertelig velkommen. Alle deltakerne kommer til å få oppfølging som passer til deres nivå. I løpet av kurset vil dere få en gjennomgang av mangaens historie og hva manga er, før dere lærer hvordan dere kan skape deres egne manga-fortellinger, fra manus til ferdig historie.

Kursmateriale- og utstyr er sponset av Global Hobby og Kunst.

Tidspunkt: 12. februar, kl. 12-16
Hvor: Tegnerforbundets galleri
Antall plasser: 8
Kursavgift: kr. 700

Om kursholderen:

Hiwar Nheli er forfatteren og illustratøren bak serien ”Mantikorens Kongerike” i mangaantologien Rakkan, utgitt av Outland Forlag. Hiwar er født i Kurdistan, og oppvokst i Norge. Han er sterkt inspirert av mangaskapere som Akira Toriyama, Masashi Kishimoto, Eiichiro Oda og Hiro Mashima, og forfatterne J.R.R. Tolkien og George R.R. Martin. Hiwar er utdannet medieviter og driver podkasten Kompisprat, som har som hensikt å engasjere flerkulturelle nordmenn politisk, sosialt og kulturelt. I dag jobber han som lærer på tegneserie- og mangalinja på Bjerkely Folkehøyskole.

Om Outland:

Outland er Norges ledende forhandler innen tegneserier, bøker, spill, lego, og ikke minst manga. Outland er ikke bare opptatt av varehandel, men ønsker å være en aktør innen kulturformidling i Norge. Derfor ble Outland forlag etablert i 2016 å gjøre flere tegneserier av ulike slag tilgjengelig på norsk. En viktig del av Outlands forlagsvirksomhet er å inspirere leseglede blant unge og nye lesere ved å introdusere dem til kvalitetstegneserier. I 2020 ble det første volumet i mangaantologi-serien Rakkan gitt ut. Hvert volum inneholder 6 ulike fortellinger fra norske mangaskapere, og gir oss en smakebit på en ny type mangafortellinger.

Smittevern:

Vi følger alle Folkehelseinstituttets retningslinjer for smittevern i gjennomføringen av arrangementet for å skape trygge og gode rammer.

Illustrasjon: Hiwar Nheli.

Link til Facebook arrangement