Arrangement

Samtale - Steffen Kverneland, Rune Johan Andersson og Erle Marie Sørheim

Jun 13, 2019

Samtale - Steffen Kverneland, Rune Johan Andersson og Erle Marie Sørheim

I anledning av Steffen Kvernelands separatutstilling Selvbilder arrangerer vi en samtale mellom Steffen Kverneland, Rune Johan Andersson og Erle Marie Sørheim i galleriet.

Tidspunkt: Torsdag 13. juni kl.17.30

Steffen Kverneland (1963) er prisbelønt tegner, illustratør og tegneserieskaper. Kverneland er selvlært og har frilanset for aviser, tidsskrifter og forlag. Han har illustrert flere bøker, og har vært fast tegner for Nationen, Dagbladet og Dag og Tid. Kverneland har mange tegneserieutgivelser bak seg, bl.a. Slyngel, Amputerte Klassikere I-IV, Olaf G og Kanon 1-5 (sammen med Lars Fiske). Hans siste bøker, Munch og En frivillig død har gitt Kverneland et internasjonalt publikum. Kverneland har deltatt på en rekke utstillinger og er innkjøpt av bl.a. Nasjonalmuseet og Nasjonalbiblioteket.

Rune Johan Andersson (1945) er kjent som illustratør, barnebokforfatter og avistegner i Dagbladet og Aftenposten. Han er innkjøpt med flere verk i Nasjonalmuseet, Oslo kommunes kunstsamlinger, Akershus fylkeskommune og Nasjonalbiblioteket. I 2005 mottok han Riksmålsforbundets litteraturpris.

Erle Marie Sørheim (1982) er journalist og litteratur- og tegneserieanmelder i Dagbladet. Hun var en av tre initiativtagere som startet opp tegneserienettsiden Empirix, og hun har utgittto bøker: Berlin – 100 unike opplevelser og Til Berlin faller Nordmenn i Det tredje riket

Link til Facebook arrangement