Arrangement

Besøk vårt prosjektrom!

Mar 15, 2018

Besøk vårt prosjektrom!

Det innerste rommet i galleriet fungerer som prosjektrom. Som senter for tegnekunst er én av våre viktigste oppgaver å formidle og synliggjøre den store bredden innen tegnefeltet, samt å bidra til økt kunnskap om bransjen. I denne sammenhengen fungerer prosjektrommet som en forlengelse av vårt galleri. Mens visning av ulike tegnerelaterte uttrykk står sentralt i galleriet, inntar prosjektrommet funksjonen som formidlingsrom.

I prosjektrommet gjennomføres mangfoldige, tegnerelaterte prosjekter til både store og små. Eksempler på aktiviteter som arrangeres i prosjektrommeter verksteder, kunstnerpresentasjoner og forelesninger, men også muligheten til å få med seg på nært hold hvordan illustratører jobber, under vårt årlige prosjekt «Illustrators in Residence».

I hverdagen er prosjektrommet et åpent rom som står til fritt bruk for vårt publikum. Her kan du lese i kataloger fra aktuelle utstillinger, publikasjoner utgitt av Tegnerforbundet og Tegnerforbundets eget tidsskrift, NUMER. Dessuten kan våre minste gjester bruke rommet til å tegne.

Tidligere prosjekter i prosjektrommet finner du her.

Link til Facebook arrangement