Arrangement

Dec 2, 2020

Dec 20, 2020

Tegnerforbundet presenterer Mikrofilm

I perioden 02- 20. desember viser vi prosjektet Tegnerforbundet presenterer Mikrofilm i prosjektrommet. I løpet av tre uker kan du oppleve åtte kortfilmer, animasjoner og korte dokumentarfilmer produsert og håndplukket av Mikrofilm.

Følgende filmer presenteres: Verdens mellomste fisk (2017) av Cathinka Tanberg, Leonidestorm (2004) av Kaja Næss og Julie Engaas, Maratondagboken (2015) av Hanne Berkaak, Du velger selv (2013) av Kajsa Næss, Moulton og meg (2014) av Torill Kove, It Was Mine (2015) av Kajsa Næss, Farse (2019) av Robin Jensen, og Den danske dikteren (2006) av Torill Kove. Sistnevnte ble tildelt Oscar som beste animerte kortfilm i 2007.

Filmene omhandler blant annet eksistensielle spørsmål som meningen med livet og å miste seg selv, hverdagslige fortellinger med humoristisk preg og samfunnsrelaterte temaer som å vokse opp med foreldre i fengsel.

Mikrofilm er et oslobasert animasjonsfilmselskap med fokus på individuelle regissører/animasjonskunstnere. Selskapet eies og drives av Kajsa Næss, Lise Fearnley, Cathinka Tanberg og Tonje Skar Reiersen. Siden starten i 1996 har Mikrofilm produsert omtrent 40 egne kortfilmer og massevis av oppdragsfilmer. Les mer om Mikrofilm her.

Prosjektet passer for familier og voksne.

Bilde: Stillbilde av filmen Du velger selv av Kajsa Næss.

Link til Facebook arrangement