Utstilling

Mar 15, 2018

Apr 22, 2018

Se bilder →

Utstillingsåpning torsdag 15. mars kl.18.

Hypernormalia

Den observante kunstkikker har alt fått en smakebit av Truls Rukke Hjelmarks rikt detaljerte og lett overbefolkede univers på Høstutstillingen i 2016 og 2017. I 2018 er det Tegnerforbundets tur, og vi gleder oss til å gå oss vill i Rukke Hjelmarks fantastiske verden.

Truls Rukke Hjelmark bruker mye av tiden sin på tegning og collage. Selv hevder han at alle arbeidene hans egentlig er ett stort, om et noe fragmentert verk.I Tegnerforbundet viser han i hovedsak nye blyantarbeider. Tematisk blandes Limits to Growth og cargo cults med surrealisme, moderne myter og en stadig mer "herpa" biosfære. Tegningene gir et mangefasettert blikk inn til et sted der science-fiction, Andeby og faenskap tesselerer. Et nevrotisk epos, ispedd friske farger.

Truls Rukke Hjelmark (født 1985) er utdannet på grafikklinjen ved Kunsthøgskolen i Oslo, og bor og arbeider i Oslo. Han har deltatt på flere gruppe- og kollektivutstillinger i inn- og utland.

Arrangementer i utstillingsperioden

Tegnerforbundet holder åpne omvisninger hver onsdag kl.16.30 i utstillingsperioden.For oppdateringer om aktuelle arrangementer følg med på vår hjemmeside og Facebook.