Arrangement

Jun 4, 2023

Jun 4, 2023

Finissage & performance i utstillingen Viriditas – Det mystiske i kunst

Søndag 04. juni kl. 14 markerer vi slutten av utstillingen Viriditas – Det mystiske i kunst med en performance ved Fie Dam Mygind i verket Ly av Amalie Vestergaard Olsen.

Amalie Vestergaard Olsen, en av de deltagende kunstnerne i utstillingen, har invitert danser Fie Dam Mygind til å utføre en performance utviklet spesielt til sitt verk Ly.

Vestergaard Olsen ønsker å bruke en fysisk aktivering av skulpturen, som iscenesetter et felles minne hos de tilstedeværende og knytter seg til verkets tematikk. Med sin tilstedeværelse vil Mygind derfor forsøke å skape en levendegjøring av skulpturen og improvisere frem bevegelser. Performancen relaterer seg både til de historiske elementer som finnes i skulpturen, men også til det som måtte oppstå i øyeblikket.

Fie Dam Mygind er samtidsdanser med base i Oslo og København. Hun er utdannet fra SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) i 2010 og avslutter sin MA i dans ved KHIO i juni 2023. Hun jobber hovedsakelig i devisede prosesser med fokus på lek og krysninger mellom scenekunstneriske genrer.

Arrangementet er gratis for alle og krever ingen påmelding.

//

Bilde: Amalie Vestergaard Olsen. Ly. 2023. Stål, MDF, jord, epoxy, gurkemeie, lakk, maling og artist bok. 135 x 121 x 58cm. Foto: Tegnerforbundet / Øystein Thorvaldsen.

Link til Facebook arrangement