Arrangement

Kuratoromvisning og tegneverksted med The Art Collective & TF

May 11, 2022

Kuratoromvisning og tegneverksted med The Art Collective & TF

Er du klar for en inspirerende kunstkveld med omvisning, tegneverksted med fargerike pasteller og noe godt i glasset hvor du kan senke skuldrene i to timer?

Tegnerforbundet og The Art Collective ønsker å tilgjengeliggjøre kunsten for unge voksne, samt utvide forståelsen for hva tegning er og kan være. I anledning utstillingen Læner mig ømt mod natten inviterer derfor Tegnerforbundet sammen med The Art Collective til en helt spesiell kunstkveld onsdag 11. mai kl. 18-20. Det blir en hyggelig, uformell og kreativ kveld i Tegnerforbundets galleri der vi håper du kan lære og erfare noe nytt om tegning som du ikke kunne fra før.

Kvelden starter med en omvisning i utstillingen Læner mig ømt mod natten ved kurator Amalie Vestergaard Olsen (f.1990). I utstillingen presenteres åtte unge kunstnere som på ulike måter arbeider med tegning. Felles for de åtte kunstnerne er at de bruker tegning som et redskap for å åpne opp for forestillinger om en annen verden. Med utgangspunkt i to av kunstnerskapene har The Art Collective skreddersydd tegneoppgaver til denne kvelden.

The Art Collective stiller med alt av nødvendig kunstmateriell, låner ut forklær og ønsker deg velkommen ved et fargerikt dekket tegnebord. Deltakerne veiledes gjennom en variasjon av korte og lengre oppgaver der vi skal tegne med både soft- og oljepasteller.

Uavhengig av ferdigheter og erfaring, ønsker vi alle over 18 år velkommen.

Praktisk informasjon:

Sted: Tegnerforbundets galleri i Rådhusgata 17
Dato:  Onsdag 11. mai
Tidspunkt: Kl. 18 - 20
Pris: Kr. 495,- per person.

Om The Art Collective:

The Art Collective ble stiftet i 2019 og drives av to kunstinteresserte venninner, Nora og Julie. De inspirerer, veileder og tilrettelegger for at flere kan oppleve den positive effekten av kreativitet. Gjennom tegne- og maleverksted, sosiale arrangementer og kunstpakker ønsker de å gjøre kunstverden mer tilgjengelig for alle.

Les mer om The Art Collective her.

Om Tegnerforbundet:

TF er et senter for tegnekunst og en kunstnerstyrt fagorganisasjon. Tegnerforbundet er utgiver for tidsskriftet NUMER og arrangør for Tegnetriennalen. I galleriet med beliggenhet midt i Kvadraturen arrangeres fire til fem årlige utstillinger, samt diverse arrangementer og prosjekter rettet mot ulike målgrupper.

Les mer om Tegnerforbundet her.
Les mer om utstillingen Læner mig ømt mod natten her.

Foto: The Art Collective.

Link til Facebook arrangement