Søk prosjektrommet!

Jan 2, 2019

Som senter for tegnekunst er én av våre viktigste oppgaver å formidle og synliggjøre den store bredden innen tegnefeltet, samt å bidra til økt kunnskap om bransjen. I denne sammenhengen fungerer prosjektrommet som en forlengelse av vårt galleri. Mens visning av ulike tegnerelaterte uttrykk står sentralt i galleriet, inntar prosjektrommet funksjonen som formidlingsrom.

Vi ønsker å fylle prosjektrommet med mangfoldige, tegnerelaterte prosjekter til både store og små. Eksempler på aktiviteter som arrangeres i prosjektrommet er verksteder, kunstnerpresentasjoner, boklanseringer og forelesninger, men også muligheten til å få med seg på nært hold hvordan illustratører jobber, under vårt årlige prosjekt «Illustrators in Residence».

I hverdagen er prosjektrommet et åpent rom som står til fritt brukfor vårt publikum. Her kan du lese i kataloger fra aktuelle utstillinger, publikasjoner utgitt av Tegnerforbundet og Tegnerforbundets eget tidsskrift, Numer. Dessuten kan våre minste gjester bruke rommet til å tegne.

Tidligere prosjekter som ble arrangert i prosjektrommet finner du her

For å kunne tilby vårt publikum størst mulig variasjon i prosjektrommets program, ønsker vi at prosjektene som gjennomføres både er initiert av Tegnerforbundet og av eksterne aktører. Har du et spennende prosjekt som du vil gjennomføre, og som samsvarer med vår idé av prosjektrommets profil, ser vi fram til å lese din søknad. Maksimal varighet på prosjekter er én uke. Honorar lønnes etter omfang og innhold på prosjektet.

Søknadsfrist: 01. februar

Søk om gjennomføring av ditt prosjekt i prosjektrommet her.

NB!: Prosjektrommet fungerer ikke lengre som utstillingsrom. Ønsker du å søke om utstillingsplass i Tegnerforbundets galleri, er neste søknadsfrist 01. oktober 2019.