Fargelegging med Tegnerforbundet

Mar 30, 2020

Lider du av lange, fargeløse og lite kreative dager? Her har vi redningen som både store og små garantert vil få glede av!

Vi har invitert fire av våre medlemmer - Lars Aurtande, Marianne Gretteberg Engedal, Kay Arne Kirkebø og Kristin Roskifte til å dele én av sine tegninger (uten farger), som DU nå har mulighet til å fargelegge helt etter smak og behag! OG - det beste er at du samtidig bidrar til en god sak i denne koronatiden, da hele salgsinntekten går til kunstnerne.

Alt du trenger å gjøre er å klikke HER, kjøpe en eller flere tegninger i ønsket format - og vipps får du tegningen(e) tilsendt som PDF-format i trykkvalitet til din epostadresse.

Vi blir også veldig glade om du vil dele det ferdige kunstverket ditt med oss! Bruk #fargeleggingmedtegnerforbundet for å dele eller send oss en mail, gjerne med info om tegnerens navn og alder :)

Copyright: Tegnerforbundet

Litt om kunstnerne:

Lars Aurtande (1973) har vært medlem i Tegnerforbundet siden 2000. Han har lang fartstid som illustratør for bl. a. bildebøker, skolebøker og tidsskrifter. Parallelt har Aurtande jobbet mye med egne kunstneriske prosjekter. Han skaper bilder med referanser til folklore, science fiction og klassisk tegneserieestetikk. Lars Aurtande bor og jobber på Nesodden.

Marianne Gretteberg Engedal (1986) har vært medlem i Tegnerforbundet siden 2020. Om vinteren jobber hun alias Skinkeape frilans som illustratør i Oslo, og om sommeren som kokk på Hardangervidda. Gretteberg Engedal vant Kuturdepartementets bildebokpris 2019 for Pølsetjuven (Samlaget, 2019) som er hennes første bildebok. Hun bor og arbeider i Oslo og Hallingdal.

Kay Arne Kirkebø (1979) har vært medlem i Tegnerforbundet siden 2011. Han jobber hovedsakelig med tegning i bilde-, video-og bokformat. I sine egenproduserte zines framstiller han underfundige, og tidsvis truende hverdagsscener med en avslappet slacker-strek. Kay Arne Kirkebø bor og arbeider i Bergen.

Kristin Roskifte (1975) har vært medlem i Tegnerforbundet siden 2002. Hun jobber som illustratør og forfatter. Roskifte har laget åtte bildebøker, og i 2019 ble hun tildelt Nordisk råds barne- og ungdomslitteraturpris for sin bok Alle sammen teller (Magikon forlag, 2018). Kristin Roskifte bor og arbeider i Oslo.

Bilde (detalj): Kay Arne Kirkebø. "Menst vi ventar på sommaren".