Kunstnersamtale

Apr 11, 2019

Hedvig Lien Rytter og Yngvill Myhre holder samtale om Lien Rytters kunstnerskap og hennes aktuelle utstilling i Tegnerforbundet.

Hedvig Lien Rytter (1973) er billedkunstner med utdanning fra Statens Kunstakademi. Hun fullførte mastergrad i Kunsthistorie ved UiO i 2006. Siden 2010 har Lien Rytter hovedsakelig jobbet med tegning. Hun har hatt flere separatutstillinger og har bl.a. deltatt på Østlandsutstillingen flere ganger. Utstillingen i Tegnerforbundet er hennes første separatutstilling i Oslo.

Yngvill Myhre (1959) er billedkunstner med utdanning fra Statens Kunst-og Håndverksskole. Hun har hatt flere separatutstillinger bl.a. i Tegnerforbundet og har deltatt på Høstutstillingen og landsdelsutstillinger flere ganger. Hun er innkjøpt av Nasjonalmuseet og Kulturrådet, og har hatt flere utsmykkingsoppdrag, samt 11 år undervisningserfaring fra Granum Kunstfagskole.

Arrangementet er gratis, åpen for alle og krever ingen påmelding. Velkommen!