Lansering Fukt #17

Oct 25, 2018

I anledning lanseringen av den nye utgaven av tidsskriftet Fukt arrangeres det en samtale mellom Bjørn Hegardt og Maria Horvei torsdag 25. oktober kl.17 i Tegnerforbundets galleri.

Mer informasjon om den nye utgaven med tittelen The Words Issue - Written Drawings finner du her.

Bjørn Hegardt (1974) er billedkunstner, og redaktør for tidsskriftet Fukt som han også grunnla i 1999. Hegardt bor og jobber i Berlin.
Maria Horvei (1988) er utdannet kunsthistoriker og redaktør i tidsskriftet Vinduet, Gyldendals tidsskrift for litteratur. Hun bor og jobber i Oslo.

Om Fukt

Fukt er et årlig tidsskrift med internasjonalt fokus, om aktuelle tendenser innen tegnefeltet. Tidsskriftet ble etablert i 1999 i Norge, og har i dag sin base i Berlin. Fukt – med sin fremragende samling av original tegnekunst, er et galleri i form av et tidsskrift, krydret med aktuelle intervjuer og essays. Tidsskriftets layout varierer med hver nye utgave. Ariane Spanier står for designet, Bjørn Hegardt er redaktør. Se også tidsskriftets hjemmeside.