Oslo Comic Expo søker tegneserieskapere

May 19, 2021

UTLYSNING: OSLO COMICS EXPO SØKER TEGNESERIESKAPERE TIL ANTOLOGI OG UTSTILLING I TEGNERFORBUNDETS PROSJEKTROM

FRIST: 20.MAI

Oslo Comics Expo skal i år rette fokus mot nye stemmer i norske tegneserier med en utstilling på Tegnerforbundet (åpning 26.august) og en antologi som vil bli distribuert i tiden før festivalen. Antologien og utstillingen vil bli kuratert av OCX' programkomite i samråd med Tegnerforbundet og NUMER.

Derfor inviterer vi nå tegneserieskapere som er interessert i å delta til å sende inn sine arbeider slik at komiteen kan ta dem med i betraktning i kurateringsprosessen. Vi ser etter tegneserieskapere som er i starten av sin karriere og som ennå ikke har gitt ut bøker på etablerte forlag. Tegnere, illustratører og andre visuelle kunstnere som til vanlig ikke arbeider med tegneserier, men er interessert i å utforske mediet oppfordres også til å sende inn arbeider.

Finn mer info og søknadsskjema her.