Numer

NUMER 120

Jun 13, 2019
Kjøp i nettbutikken →

Numer #120 er ute i bladhyllene med Art of Øyvind Lauvdahl på omslaget. Morten Harper har intervjuet Lauvdahl om hans triologi «Ontography» og han har også snakket med Ingrid Flognfeldt Brubaker fra Blokk forlag som gir oss et innblikk i hvordan hun og Anja Dahle Øverbye jobber fram nye utgivelser. Eline Bjerkan har intervjuet billedkunstneren Line Anda Dalmar og Ingun Bøhn gir oss et innblikk i Arte Povera og kunstnerskapet til Giorgio Morandi. Til denne utgaven av Numer har Helga- Marie Nordby, kurator for Tegnetriennalen 2019, tatt en samtale med arkitekt og deltager i Tegnetrieannalen, Vera Wyller. Vi tar ein kikk på et bilde av Édouard Manet og vi presenterer en ny tekst i serien «Glemte norske tegnere», som denne gangen tar for seg illustratøren Inga Havig-Gjelseth. Du får også innblikk i Sørlandets Kunstmuseum sin siste utstilling «Ser du tegninga?» i eit intervju med kurator Kristine Kolloen Nilsen, og vi har også tatt turen innom Tokyo Art Book Fair, Ginza Edition.