Arrangement Tegnetriennalen 2023

Tenthaus: Pepsi Max er mitt greia

November 11, 2023

November 11, 2023

Bli med Kari Max, den nye kunstfiguren til performance-kunstner Kirsty Kross, når hun avdekker Norges besettelse av Pepsi Max på Tenthaus.

Sted: Tenthaus (Maridalsveien 3)
Dato: 11. november
Tidspunkt: kl. 15.00
Type: Foredrag/performance

Arrangementet er gratis, åpen for alle og krever ingen påmelding.

Om foredraget/performancen:

For tiden er nordmenn de største konsumentene av denne sukkerfrie brusen, og drikker omtrent 9% av Pepsi Max globale produksjon (dette inkluderer ikke nordmenns handleturer på den svenske grensen...)

Ved å trekke paralleller til Norges rikdom på fossilt brensel og seneste planer om boring av store mengder CO2 i fjell under Nordsjøen gjennom karbonfangst og -lagring, håndterer Kari Max utfordringene med å opprettholde en maksimal livsstil (med maksimum smak), i tiden med klimakrise.

Kirsty Kross og Kari Max vil begge to dukke opp i foredraget/performancen som også inneholder en spektakulær Pepsi Max "stunt"!

Om Kirsty Kross:

Kirsty Kross (1974) har en bachelorgrad i kunsthistorie fra University of Queensland og en mastergrad i kunst fra Universität der Künste Berlin. Arbeidene hennes har vært vist ved bl.a. Tate Modern, Nasjonalmuseet, Bergen Assembly, Tenthaus, og Parkhaus Projects og Galerie Crystal Ball, begge i Berlin. I 2016 ble hun tildelt Dusk till Dawn Art Prize av PNEK og Vandaler Forening. Hun er medskaper og performer i Team Plastique.

_

Bilde: Kirsty Kross. “Kari Max as Freya-possible performance option?”, Tusj på papir, 2023.

Link til Facebook arrangement